8 rzeczy, o których musisz pamiętać przed urlopem

Jak skutecznie przygotować się do urlopu? Planowanie i sprzątanie biura to nie wszystko. Sprawdź 8 rzeczy, o których musisz pamiętać przed urlopem.

Wakacje na horyzoncie? Fantastycznie! Zanim spakujesz kostium kąpielowy, pamiętaj o kilku kwestiach do uporządkowania w biurze. Przygotowanie do urlopu to nie tylko kwestia prywatnej organizacji w domu, ale również tej profesjonalnej. Jak zrobić to skutecznie? Oto kilka wskazówek.

1. Planuj z wyprzedzeniem

Zaplanuj swój urlop wcześniej i poinformuj wszystkich zainteresowanych (współpracowników i kontrahentów) o zbliżającej się Twojej nieobecności. Umożliwi to Twoim współpracownikom dostosowanie planów, a Tobie zapewni wystarczająco dużo czasu, aby uporządkować wszystko przed wyjazdem.

2. Deleguj obowiązki

Jeżeli Twoja praca nie może czekać na Twój powrót, przekaż kluczowe obowiązki współpracownikom. Ustal zastępstwa i upewnij się, że każda z zastępujących Cię osób wie co ma robić, jak i w jakim terminie.

3. Zostaw ślad

Spisz instrukcje dla osoby, która ma Cię zastąpić. Zawrzyj w nim wszystko, co jest niezbędne do wykonania Twoich zadań – od dostępów do systemów po szczegóły dotyczące projektów. Zaoszczędzisz jej stresu, a sobie – zbędnych telefonów podczas upragnionego urlopu. Work – life balance przede wszystkim!

4. Sprzątanie biurka

Czyste biurko to nie tylko kwestia estetyki, ale przede wszystkim organizacji. Przed wyjazdem na urlop posprzątaj swoje miejsce pracy. Zadbaj o to, aby na biurku nie zostały żadne ważne dokumenty, które mogą być potrzebne podczas Twojej nieobecności. Posegreguj i je opisz. Dzięki temu nikt nie będzie szperał po twoich prywatnych szufladach.

5. Porządek w dokumentach

Zajrzyj do swojej szafki na dokumenty lub innych miejsc, w których przechowujesz materiały związane z pracą. Upewnij się, że wszystko jest na swoim miejscu i łatwo dostępne dla innych.

6. Porządek w komputerze

Podobnie jak z biurkiem i dokumentami, uporządkuj wszystko w komputerze. Usuń niepotrzebne pliki, zarchiwizuj ważne dokumenty i upewnij się, że wszystko jest odpowiednio oznaczone. Spisz w mailu lub w programie do pracy zdalnej wszystkie wskazówki dotyczące tego, co gdzie jest.

7. Automatyczna odpowiedź e-mail

Ustaw automatyczną odpowiedź w swojej skrzynce e-mail, informującą o Twojej nieobecności. Poinformuj, kiedy wrócisz i do kogo można się zwrócić w razie pilnych spraw.

8. Podsumowanie i przekazanie stanowiska

Tuż przed wyjazdem, zorganizuj krótkie spotkanie z osobą, która ma Cię zastąpić. Przejdź przez wszystkie punkty, które napisałeś w instrukcjach. Zapytaj o ewentualne pytania i wątpliwości.

Każdy z nas potrzebuje czasu na regenerację. To nie lenistwo, ale konieczny czynnik dla naszej produktywności. Dasz radę! Planuj i działaj.

A sprzątanie? Sprzątanie biur zleć specjalistom!

Znajdź nas w social media!

Facebook ➭ https://www.facebook.com/sprzataniebiurwarszawa

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz