Słyszeliście kiedyś o efekcie źródła? Jaki ma to związek z biurami? Czy sprzątanie biur jest istotne w kontekście efektu źródła?
Efekt źródła to pojęcie z pogranicza psychologii i marketingu. Świetnie znają je osoby zajmujące się przede wszystkim reklamą zewnętrzną, czyli tak zwanym outdoorem. Coraz częściej też o efekcie źródła mówi się także w innych kontekstach.
Najprościej rzecz ujmując, efekt źródła to efekt, jaki wywołuje określony przekaz (np. reklama) w zależności od źródła – na przykład nośnika, miejsca, na jakim jest ona prezentowana. Jaki to ma związek z biurami? Pomyślmy… Reklama danego produktu (np. butów) działa inaczej, jeśli jest umieszczona na starej, zniszczonej kamienicy, a inaczej, gdy widnieje na nowoczesnym wieżowcu. Tak samo jest z przestrzeniami biurowymi. Biuro to wizytówka firmy i marki – pisaliśmy już o tym w poście na temat PR w kontekście sprzątania biur – tutaj.
To oczywiste, że gdy jesteśmy gośćmi w siedzibie firmy, to nie zwracamy uwagi na każdy drobny szczegół. Jednak, okazuje się, że każdy z tych pozornie niezauważalnych drobiazgów ma wpływ na nasze postrzeganie przestrzeni jako całości. Co więcej, ogólny nieład w biurze, kosze pełne śmieci, brudne sanitariaty i przestrzenie wspólne, będą wpływały na postrzeganie firmy / marki jako właśnie przepełnionej chaosem. Firma pełna chaosu? Nie brzmi dobrze, prawda? O tej zasadzie warto także pamiętać w kontekście działów HR, zajmujących się zatrudnianiem nowych pracowników. Ale spójrzmy także odwrotnie – przestrzeń biura pełna harmonii, czysta i pachnąca świeżością to wabik zarówno dla kontrahentów, jak i współpracowników.
Efekt źródła, jak widać, może mieć także zastosowanie w tak prozaicznej czynności, jak sprzątanie. Wszak pierwsze wrażenie robimy tylko raz.
Dbasz o wizerunek firmy? Zadbaj o sprzątanie biura! Sprzątanie biura w Warszawie – zleć to specjalistom.
Znajdź nas w social media!
Trackbacks & Pingbacks
[…] Po trzecie: wizytówka Twojej firmy. O tym, jak ważne dla wizerunku i budowania relacji biznesowych, jest sprzątanie, pisaliśmy już jakiś czas temu. Bądźmy szczerzy: wdzierający się w nozdrza kurz nie zachęci do współpracy ani potencjalnego partnera biznesowego, ani pracownika podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Bo jeśli nie dbamy o codzienność firmy (a jest nią niewątpliwie również dbanie o czystość biura), to jak może wyglądać solidność naszej pracy? Pamiętacie czym jest tzw. efekt źródła? […]
Dodaj komentarz
Want to join the discussion?Feel free to contribute!