gorące biurka

Gorące biurka i gorące krzesła, to wcale nie efekt ocieplenia klimatu! Słyszeliście już o takim rozwiązaniu? To pomysł na współdzielenie przestrzeni biurowej – nie tylko dla efektywności pracy i oszczędności…

 

Koncepcja współdzielenia przestrzeni biurowej (tzw. hot desking) zyskała na popularności w dobie pracy hybrydowej. Takie rozwiązanie ma zdecydowanie wiele zalet. Przez jednych jest ono doceniane, inni – szczególnie ci ceniący sobie indywidualne miejsce pracy – nie mogą się z nim pogodzić.

Źródło tego pomysłu jest proste. Jeśli znacie imprezową zabawę w gorące krzesła, to już zapewne wiecie o co chodzi. Gorące biurka i gorące krzesła w biurze to przede wszystkim oszczędności. Skoro praca hybrydowa jest coraz bardziej popularna i część kadry pracowniczej pozostaje każdego dnia poza biurem, to czemu nie zaoszczędzić na powierzchni biurowej? W efekcie – dla przykładu – na 20 pracowników, wystarczy zaledwie 10 (lub nawet mniej) biurek, którymi będą się oni wymieniać. Kto przychodzi do biura – ten zajmuje biurko.

Jak zadbać o porządek przy takiej organizacji pracy? Mamy dla Was kilka ważnych zasad:

  • Minimalizm. Zasada „mniej znaczy więcej” powinna dominować na każdym biurku. Ogranicz ilość narzędzi i przedmiotów, których na co dzień potrzebujesz do pracy. To pomoże utrzymać miejsce pracy w porządku.
  • Czystość. Sprzątaj po sobie. Dbaj o czystość biurka, nie zostawiaj za sobą śmieci (pustych kubków, zużytych kartek itp.).
  • Poufność. Dbaj o bezpieczeństwo firmowych informacji. Wszystkie ważne dokumenty, które nie są potrzebne w danym momencie, powinny być przechowywane w bezpiecznym miejscu (zamknięta szafka lub sejf).
  • Porządek cyfrowy. Utrzymuj porządek także na swoim komputerze. W związku z tym, że może być więcej osób korzystających z tego samego stanowiska, dobrze mieć zorganizowane pliki i foldery.
  • System organizacji. Stwórz system, który pomoże Ci utrzymać porządek. Może on obejmować codzienne porządki, organizację dokumentów w wyznaczonych folderach lub segregatory. Gorące biurka to także często współdzielone szafy i półki – pamiętaj o tym.
  • Szacunek dla innych. Pamiętaj, że biurko, które dzisiaj jest Twoje, jutro może być miejscem pracy kogoś innego. Zachowaj szacunek dla przestrzeni innych i zostaw miejsce pracy tak, jak chciałbyś je zastać.

Przestrzeganie tych zasad pomoże utrzymać porządek i efektywność pracy w środowisku „gorących biurek”, jak również stworzy miłe i funkcjonalne miejsce pracy dla wszystkich.

Znajdź nas w social media!

Facebook ➭ https://www.facebook.com/sprzataniebiurwarszawa

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz